Hriech prvej noci / Romantika

20.05.2014 14:53

Hriech prvej noci

Anotácia nám veľa k príbehu nepovie, v podstate len úvod, a deje sa tu toho ozaj dosť. Zhýralý šľachtic, do manželstva prinútená osirelá dievčina a zákerná nevlastná matka (pri nej mi teda riadne penila krv!) rozohrávajú príbeh, ktorý vás nepustí až do poslednej strany. Naschvál nepíšem, o čom je, pretože by som vás pripravila o prekvapenie z jeho nečakaných zvratov a to by teda bola škoda. Takže len pár postrehov:
      Pre mňa je hlavné plus knihy hrdina. Janka pre tentokrát opúšťa dokonalých čestných rytierov a predkladá nám opilca a sukničkára, teda v podstate darebáka  a naničhodníka. To "sukničkárenie" síce nie je žiadna zvláštnosť, ale o skutočnom takmer alkoholikovi s “oknami” som asi ešte nečítala, a bola som zvedavá, ako ho Janka “zreformuje”. Podarilo sa jej to dôveryhodným spôsobom, a spolu s dostatočne napínavým dejom sa tak pre mňa Hriech stáva zatiaľ jej najlepšou knihou. Prečítala som ju jedných dychom a pri takýchto príbehoch by som privítala aj viac ako 200 strán. Ani nie tak na zápletku, tá je dynamická a na daný rozsah úplne postačujúca, ako skôr na rozvíjanie charakterov, komplexnosť postáv, ktoré by si zaslúžili po psychologickej stránke ešte viac priestoru. Ale to je len moja rozmaznanosť 500-600 stranovými knihami od J. McNaught , uvedomujem si zákulisie slovenského biznisu s knihami, takže, Janka, píš ďalej, rozhodne Ti to ide! Malý prosíček na koniec: napíšeš niekedy aj o strednom Slovensku? Dáke hrady by sa tu našli ...


Kristína