Zradená ľúbosť / recenzia II

20.05.2014 15:23

Zradená ľúbosť

Kokina červená knižnica

pondelok, 23. septembra 2013

Zradená ľúbosť

 

Názov knihy: Zradená ľúbosť (2011) 

Autor: Jana Pronská

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 224

Rok vydania: 2011




Marica Mariášiová, dcéra uhorského zemana, sa po desiatich rokoch strávených v kláštore ocitne na kráľovskom dvore plnom lesku a nádhery, ale aj klebiet a zákulisných intríg. Keď za dramatických okolností spoznáva vojvodu Alexandra Meranského, šľachtic jej rytiersky ponúkne ochranu. Netrvá dlho a medzi mladými ľuďmi preskočí iskra.
 
 
Dej románu sa odohráva za vlády kráľa Mateja a jeho neplodnej ženy Beatrix, čo ma prenieslo do obdobia, kedy som čítala Zagorkinu Gordanu a musím poznamenať, že to boli príjemné časy. Asi by som ich mala opäť oprášiť :-)
 
Autorke sa podarilo zakomponovať dej do tohto obdobia vskutku úctyhodne. Príbeh Marice a Alexandra je veľmi pútavý. Spisovateľka skvelo vykreslila jednotlivé postavy a hoci im nadelila množstvo prekážok a útrap na ceste k šťastnému koncu, všetko malo svoje dôvody. 
 
Už pri čítaní som sa zamýšľala nad tým, prečo sa mi kniha zapáčila. Prišla som na to, že jednoducho mám rada trpiacich hrdinov. Keď je láska dvoch zaľúbencov skúšaná intrigánmi i osudom, keď trpia a umierajú túžbou po tom druhom, keď im nie je súdené byť spolu (no napriek tomu nakoniec spolu budú)...
 
Kniha ponúka veľmi silný čitateľský zážitok a príbeh, ktorý len tak ľahko nepustíte z mysle ;-)
 
Zradená ľúbosť sa mi do rúk dostala z knižnice, ale po jej prečítaní som usúdila, že ju musím mať vo svojej knižnici. (Už teraz tam má svoje čestné miesto a do poličky nešla neprečítaná.)

Moje hodnotenie: *****