RECENZIA: Jana Pronská - Krvavý erb

Žáner: Historický ľúbostný román
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Počet strán: 216 strán

Väzba: pevná väzba
Dátum vydania: 29.4.2014

Anotácia:
Najnovší, ôsmy román našej úspešnej autorky sa odohráva na území stredovekého Slovenska a vychádza zo skutočnej historickej udalosti. Keď vo vyšehradskom paláci zneuctia krásnu Kláru, dcéru veľmoža Feliciána Zacha, zúfalý otec s mečom v ruke zaútočí na panovníka a jeho rodinu. Rozzúrený kráľ vyhlási Zacha za vlastizradcu a vydá rozkaz pozabíjať všetkých jeho príbuzných. Klárinej sestre Eliz, krásnej, bystrej a odvážnej dievčine, sa vďaka šťastnej náhode podarí krvavý masaker prežiť, no jej šance na záchranu sú mizivé. V poslednej chvíli jej prichádza na pomoc záhadný muž, ktorého rodinu v minulosti postihol podobný osud. Dominik chce Eli pomôcť, chce ju zachrániť. Neprechováva k nej žiadne city a vôbec neráta s tým, že sa jej podarí obmäkčiť je zatvrdnuté srdce, v ktorom dovtedy nebolo miesto pre lásku...

https://www.alterego.sk/produkt-detail/krvavy-erbZa poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému
kníhkupectvu Alterego.sk

Prečítajte si recenziu v článku. :)

Po prečítaní Kliatby som sa začala "rýpať" po internete a zháňať si rôzne informácie, či už o autorke alebo o jej skvelých knihách. A pri mojom hľadaní som sa dostala na jej oficiálnu stránku, na ktorej mala zverejnený úryvok ku svojej novej knihe s názvom Krvavý erb. Už od januára som neustále hľadala rôzne informácie kedy bude kniha vydaná, obálku alebo nejakú anotáciu, aby som aspoň trošku ukojila svoju obrovskú zvedavosť na ďalšiu skvelú knihu, napísanú spod pera Janky Pronskej.

A keď bola konečne vydaná, nevedela som sa dočkať kedy sa mi dostane do rúk. A keď bola konečne u mňa, opäť som spravila osudovú chybu. Knihu som prečítala na jedne "hlt" a nevychutnala si opäť čarovný a skvelý príbeh dvoch ľudí, ktorí našli lásku.

Ale to vôbec nevadí. Z knihy som bola nadšená, pretože pani Janka znovu nesklamala, a pre nás pripravila skvelé chvíle strávené pri úžasnej knihe. Ako vždy čo ma hneď na jej knihách zaujme je, jej skvelý štýl písania, ktorý ja osobne milujem, pretože na základe štýlu písania si ja vyberám knihy na čítanie. Primerané množstvo opisu, ktorý nám v našej mysli pomohol utvoriť si jasný obraz, ako to v tej dobe asi tak mohlo vyzerať, ale i výzor našich hrdinov a aj ich pocity a nálady. Všetkého tam bolo akurát a nič nebolo navyše.

Tentoraz sme sa mohli začítať do príbehu, ktorý bol napísaný na základe skutočnej historickej udalosti. Táto zmena ma nesmierne potešila, pretože milujem históriu a s takým to niečim som sa ešte nestretla.
     Autorka vychádzala z udalosti, pri ktorej Felicián Zach napadol kráľa Uhorska Karola Róberta z Anjou. Kráľ za tento čin dal Feliciána Zacha kruto potrestať aj s celou jeho rodinou.
Felicián Zach zaútočil na kráľa Karola Róberta a jeho manželku Alžbetu Poľskú, pretože v paláci zneuctili jeho dcéru Kláru. Kráľ prikázal vyvraždiť celú rodinu Feliciána Zacha až po tretie pokolenie. Toto krvavé besnenie prežila jedine jeho mladšia dcéra Eliz, ktorá sa v tom nenachádzala na dvore. Na vlastné oči videla vypálený dom aj s jeho služobníctvom, v ktorom bývala a smrť svojej sestry Kláry.

„ Vstala z popola ako fénix, starý život pochovala...

Môžete sa tešiť na príbeh plný odvahy, sily a aj lásky medzi hlavnými hrdinami. Eliz Zachová sa nedala zlomiť krutým osudom, ktorý ju postihol. Práve tento osud jej do cesty poslal Dominiky, ktorého postihol podobný osud ako Eliz. Vybudoval si nový život, ktorý sa vonkoncom nepodobal na život šľachtica. Práve naopak. Stal sa Zoranom - kráľom podsvetia. Budú schopný obaja povstať z popola fénixa a opäť začať žiť život plný radosti a lásky? Nájdu si ich srdcia k sebe cestu aj keď si Dominik myslí, že pre Eliz nie je dosť dobrý a keď sa domnieva, že patrí niekomu inému?

Táto kniha ma hneď po pár stranách vtiahla do deja až natoľko, že som sa nevedela od knihy odpútať. Neustále som si vravela, že dočítam kapitolu. A asi až v polke knihy som si uvedomila, že táto kniha nemá žiadne kapitoly. :) A aj na základe toho, by som túto knihu odporučila všetkým čitateľom ktorý milujú historické ľúbostné romány. Vopred vám hovorím, vykašlite sa na tie zahraničné, knihy pani Janky Pronskej sú omnoho lepšie. :)

Hodnotenie : 5/5